Sunday, April 3, 2011

Setia....

setia ? apa maksudnya .... maksud:setia pada sesuatu negara atau kelompok orang...bagi saya kekal pendirian pada sesutau perkara .Adakah korang mempunyai nilai ni? Ape yang membuktikan korang ada nilai ni? contoh: sya setia pada boyfriend saya... tpi dlam masa sama tergedik-gedik kat lelaki lain..ini ke nama setia bagi korang ? Memang dari segi ikatan(couple) korang tak de ape pun ngan boyfriend korang cam jadi suami isteri atau setidaknya ikatan pertunangan...tapi korang tak rasa ke cinta korang tu takde gunanya kalau salah sorang dari pasangan tersebut hilang nilai setia....pastu bila dah putus cinta nangis tulis kat wall Facebook saya sedih,saya single, saya dikecewakan dan macam-macam lagi.

Antara lelaki ngan pompuan mane lagi setia? haha ni yang jadi persoalan sekarang . Ramai cakap lelaki curang,lelaki tak setia tapi betul ke. Mungkin dulu-dulu zaman 80-90 an ,betul lelaki curang sebab banyak kes time tu lelaki dok lari ngan pompuan lain tapi sekarang adakah masih lagi betul tanggapan tu. Saya ada bertanya pada sorang wanita yang boleh dipercayai kata-katanya. Dia kata, sekarang nie pompuan ramai yang tak setia. Itu kata-kata seorang insan bernama wanita. Saya bukan menyebelahi mana-mana pihak baik lelaki atau wanita. Tapi korang tak rasa ke sia-sia korang `couple` lepas tu `clash`(putus).Takpun masa korang dah ade keluarga nanti.Masa tu korang akan rasa begitu rapuhnya hubungan suami isteri kalau tak setia satu sama lain. So fikir la mane baik mane buruk.

ps: soal couple halal haram saya akan cite lain kali lak ye hehe..
saya cuma bagi pendapat je dan kalau korang nak bangkang terpulanglah
dah lama tak menulis mungkin dah tak berape baik sikit kot ayat dia

No comments:

Post a Comment

kata-kata semangat